Лекторій

Відеозаписи лекцій:

Дата Тема Відеозапис
12.11.2020

Семінар "Лекторій": ВІДРЯДЖЕННЯ: оформлення, витрати, облік

Губіна Ірина (експерт з податкового планування, автор численних публікацій з оподаткування і бухгалтерського обліку, незалежний консультант з бухгалтерського та податкового обліку, CAP, DipIFRrus ACCA) розповіла про пакет документів при оформленні відрядження (положення про відрядження – важливий локальний документ: що врахувати й чим допоможе; обмеження витрат на відрядження: як встановити й повідомити працівника; кошторис витрат (довідка-розрахунок) – обов’язкові для бюджетників, але можна використовувати всім; наказ про направлення у відрядження: важливі нюанси; обмеження розрахунків у відрядженні). Описала дозволені та неоподатковувані витрати у відрядженні (розмір добових: різні для різних категорій працівників, понаднормові, для бюджетників; витрати на харчування у рахунках на оплату вартості проживання у готелях та проїзних документах; підтвердні документи при використанні авіа- та автотранспорту; транспортні витрати: дата вибуття (прибуття) не співпадає з датою відрядження; надання транспортних послуг підприємцем, використання таксі, проїзд в СВ-вагоні; витрати на найм житла: бронювання, оплата двомісного номеру, один оплатив за всіх, як рахувати добу проживання, обмеження для бюджетників; відрядження на автомобілі: дозволені витрати, орендований і особистий транспорт, нагальний ремонт, як підтвердити витрати пального; інші витрати у відрядженні: службові телефонні розмови, побутові послуги, оплата банківських послуг тощо; надміру витрачені кошти: коли виникає об’єкт оподаткування). Детально зупинилась на авансі на відрядження та авансовому звіті (чи обов’язково видавати аванс: що загрожує за невидачу авансу; видача авансу: в якій сумі й коли, чи можна видати одному працівнику на групу працівників, які направляються у відрядження; розрахунки корпоративною карткою; гривневий аванс у закордонному відрядженні та визнання витрат; аванс виданий, а відрядження не відбулося: хвороба працівника чи відміна відрядження, коли треба повернути аванс; розрахункові документи для підтвердження витрат: які є ризики; які розрахункові документи має видати підприємець; строки складання звіту: готівка, особиста, корпоративна картка; аванс виданий на відрядження й госппотреби; хвороба працівника; які витрати включають до авансового звіту: понаднормові добові, витрати без підтвердних документів, витрати у разі відрядження на авто).

Хорошун Катерина (методист ІТС) порівняла методики відображення відряджень у програмних продуктах "BAS Бухгалтерія" версій ПРОФ та КОРП. 

Губіна Ірина (експерт з податкового планування, автор численних публікацій з оподаткування і бухгалтерського обліку, незалежний консультант з бухгалтерського та податкового обліку, CAP, DipIFRrus ACCA) розповіла про оплату днів відрядження (порядок оплати з ч. 4 ст. 121 КЗпП: порівнюємо денний і середньоденний заробіток; як рахувати денну (годинну) зарплату у місяці відрядженні; коли знаходимо середньоденний, а коли середньоденний заробіток; алгоритм розрахунку середнього заробітку для оплати відрядження; як визначати розрахунковий період: нестандартні ситуації; порядок врахування премій під час обчислення середньої зарплати; коригування заробітку під час обчислення середньої зарплати за Порядком № 100; перехідні відрядження, немає заробітку в розрахунковому періоді, інші нетипові ситуації: розглядаємо на прикладах; оплата роботи у відрядженні, днів прибуття та вибуття у вихідний день; як враховувати під час розрахунку середньої зарплати подвійну оплату за роботу у вихідний; проект змін до Порядку № 100: коригування скасують. Навела приклади штрафонебезпечних помилок у разі відрядження (найпоширеніші помилки при оформленні "відрядних" документів; податкові ризики – практика перевірок: коли донараховують податкові зобов'язання з ПДФО і військового збору; трудові перевірки: що перевіряє інспектор праці й за що можуть оштрафувати).

27.10.2020

Семінар "Лекторій": Виробничий облік на підприємстві

Шеремет Ольга (провідний методист Всеукраїнської Спілки Автоматизаторів Бізнесу) описала основні завдання бухгалтерського обліку на виробничому підприємстві. Розповіла про облік виробничих запасів (формування собівартості, облік рухів) та облік результатів виробничої діяльності (випуск продукції, робіт, послуг, брак і відходи виробництва). Детально зупинилась на відображенні виробничих операцій на прикладі типового рішення "BAS Бухгалтерія" (налаштування, списання матеріалів у виробництво, відображення випуску продукції і послуг, відображення браку і зворотних відходів, внутрішні послуги виробничих підрозділів, продаж продукції і послуг виробництва).

Щербина Юлія (керівник проектів FlyDoc, компанія "СОФТКОМ") описала переваги інтегрованого сервісу "BAS+FlyDoc" для зручного обміну юридично значимими документами.

Шеремет Ольга (провідний методист Всеукраїнської Спілки Автоматизаторів Бізнесу) описала калькулювання витрат собівартості продукції (методи калькулювання, класифікації витрат, нормативи витрат, оцінка незавершеного виробництва, планова і фактична калькуляція, розподіл загальновиробничих витрат). Розповіла про виробничу собівартість і собівартість реалізації продукції, робіт, послуг. Детально зупинилась на відображенні виробничих витрат на прикладі типового рішення "BAS Бухгалтерія" (накопичення прямих і непрямих витрат, витрати на брак і відходи виробництва, розподіл витрат і розрахунок собівартості виробництва і реалізації продукції та послуг). Провела порівняльну характеристику можливостей виробничого обліку у прикладних рішеннях лінійки BAS.

01.10.2020

Семінар "Лекторій": Податкова звітність: ПДВ, податок на прибуток та виправлення помилок

Дробоття Сергій (редактор рубрики ІТС "ПДВ: правила оподаткування та обліку", автор численних аналітичних матеріалів у спеціалізованих бухгалтерських виданнях) розповів про нові форми податкової звітності з ПДВ (на сайті ДПСУ оприлюднено проект наказу про внесення змін до форми податкової декларації та додатків до неї). Детально зупинився на податковому кредиті (ПК) та розповів про підтвердні документи та період збільшення/формування (підтвердні документи: податкова накладна, її "замінники", митна декларація; останні зміни в ПКУ щодо "імпортного" ПДВ; дата/період відображення ПК: як застосовується правило "1095 днів"; в яких випадках податківці мають право не визнавати суми ПК у покупця; виправлення помилок в податковій накладній: нова податкова накладна або розрахунок коригування до старої; порядок відображення ПК після виправлення помилки; чи є сенс скаржитися на постачальника: Додаток Д8 до декларації). Описав нюанси нарахування ПДВ для окремих операцій: "дешевий" продаж (із чим порівнювати базу оподаткування і як виправити помилку у разі її заниження); безоплатне постачання (скільки разів нараховувати зобов’язання і як оформити рекламні роздачі без додаткового нарахування ПДВ); коли саме слід нарахувати податкові зобов’язання при здійсненні "умовного продажу" (використання товарів/послуг в звільнених від ПДВ операціях або в негосподарській діяльності); нестачі, крадіжки, отримання компенсації від винної особи і т.п.; ПДВ за нульовою ставкою (дата нарахування, база оподаткування, документи, що підтверджують нульову ставку податку, складання та реєстрація в ЄРПН "нульової" податкової накладної); заниження ПДВ при імпорті послуг (послідовність дій бухгалтера для виправлення помилки та сплата штрафів). Детально зупинився на ПДВ-звітності, розрахунках з бюджетом та бюджетному відшкодуванню: строки подання податкової декларації та сплата податку до бюджету; штрафні санкції в період карантину; електронний рахунок платника ПДВ; від'ємне значення в декларації – бюджетне відшкодування; вплив СЕА ПДВ на суму бюджетного відшкодування; порядок виправлення помилок попередніх періодів шляхом подання уточнюючого розрахунку; сплата недоплати та самоштраф 3%; як платнику ПДВ повернути переплату, в тому числі з електронного рахунку.

Чухно Ірина (методист ІТС) розповіла про формування показників декларації з ПДВ та додатків до неї, а також про виправлення помилок у декларації з ПДВ шляхом складання Уточнюючого розрахунку з ПДВ у програмах для автоматизації бізнесу.

Губіна Ірина (експерт з податкового планування, автор численних публікацій з оподаткування і бухгалтерського обліку, незалежний консультант з бухгалтерського та податкового обліку, CAP, DipIFRrus ACCA) розповіла про оновлення форми Декларації з податку на прибуток та коли очікувати зміни: огляд оприлюдненого проекту на сайті МФУ; основні коригування, стосовно Закону № 466 та Закону № 786; поради ДПСУ щодо відображення нових коригувань у старій формі декларації. Детально зупинилась на рядку 2 декларації про прибуток: бухгалтерські стандарти правила, методи оцінки, чого потрібно дотримуватися обов'язково, і як це підтвердити документально; облікова політика як інструмент податкового планування (що нею можна підтвердити, а чого краще не робити); алгоритм побудови облікової політики – як інструмент для захисту в податкових суперечках. Описала помилки чи коригування облікової політики/облікової оцінки: як відрізнити зміни облікової політики та облікових оцінок від помилок і коли доведеться правити не тільки фінзвітність, а й декларацію; як бути, якщо податківці виявлять помилки у веденні бухобліку; правила та приклади виправлення податкових та бухгалтерських помилок; подання додатку ВП та повторної фінансової звітності. Детально зупинилась на оновлених податкових різницях: періоди, коли не нараховується амортизація у податковому обліку, остаточна версія законодавця та що робити із періодом з травня по серпень; підвищений поріг для визнання основних засобів в податковому обліку з 6 тис. грн. до 20 тис. грн., чи варто змінювати облікову політику, а що якщо поріг в бухобліку інший, кому слід застосовувати оновлені облікові правила; амортизація "по-податковому" (перехід на виробничий метод – для тих, хто бажає в звітності за 9 місяців, особливості застосування прискореної амортизації); "штрафні" новації в складі податкових різниць, коригування по безоплатній передачі – теж з уточненнями; нерезидентські коригування по доходах і видатках, яку стратегію коригувань обирати, чи варто сподіватися на правило "витягнутої руки"; додаток ПП – в яких випадках заповнюємо, приклади заповнення при наявності збитків минулих років.

15.09.2020

Семінар "Лекторій": Автомобіль на підприємстві

Губіна Ірина (експерт з податкового планування, автор численних публікацій з оподаткування і бухгалтерського обліку, незалежний консультант з бухгалтерського та податкового обліку, CAP, DipIFRrus ACCA) розповіла про надходження та облік авто на підприємстві, а також про новації Закону №466: придбання авто за грошові кошти та формування первісної вартості (як вплинуло на облік збільшення вартісної межі класифікації основних засобів з 6 тис. грн. до 20 тис. грн.; що можна списати на витрати, а що продовжуємо амортизувати); як вигідно використати оновлену вартісну межу для побудови покомпонентного обліку авто; придбання авто у фізосіб, в т.ч. у підприємців (хто буде податковим агентом при придбанні авто у фізособи, в т.ч. у СПД, за якою ставкою утримувати ПДФО, як порахувати третій автомобіль і підтвердити цей фат документально); чи включається утриманий ПДФО і ВЗ до первісної вартості автомобіля; вибір амортизаційної політики для автівки (прямолінійний чи "виробничий" метод; ліквідаційна вартість, термін корисного використання); прискорена амортизація для автомобілів в податковому обліку (документальне оформлення, зміст, особливості, вплив на бухгалтерський облік); "автомобільні" новації в обліку у СПД на загальній системі (класифікація, амортизація, ремонти; як застосовувати нові правила). Описала головні автодокументи підприємства (від подорожніх листів до Положення про автотранспорт): положення про автотранспорт на підприємстві (чому його потрібно обов'язково складати); як розділити "господарське" і "приватне" використання автотранспорту підприємства і чому важливо це робити; які документи можуть знадобитися для оформлення роботи автотранспорту на підприємстві і в яких випадках; які реквізити мають бути в подорожньому листі, щоб він був зручним; коли ТТН є обов'язковим документом для перевезення (види, форми ТТН і їх "замінники"); випадки, в яких ТТН може бути замінена подорожнім листом і іншими документами; затверджена чи вільна форма ТТН (як зробити правильний вибір).

Катюха Дар'я (спеціаліст з впровадження інформаційних систем) розповіла про облік автотранспорту за допомогою "BAS Управління автотранспортом Стандарт".

Губіна Ірина (експерт з податкового планування, автор численних публікацій з оподаткування і бухгалтерського обліку, незалежний консультант з бухгалтерського та податкового обліку, CAP, DipIFRrus ACCA) розповіла про придбання ПММ (документальні особливості, проблеми оподаткування, паливний акциз): готівкове та безготівкове придбання, АЗС чи власне заправляння; спосіб заправляння визначає облік, які документи мають бути при підтвердженні заправки, податкові наслідки наявності чи відсутності окремих документів; бензин для власних потреб ( талони, карти, ємності: коли пора реєструватися акцизним платником і що робити, щоб не стати платником акцизу); у яких випадках потрібно отримувати ліцензії на зберігання або торгівлю пальним, спрощений порядок ліцензування (для кого); переміщення ПММ у платників та неплатників акцизу (вимоги щодо документування); заправка техніки за договорами підряду (для кого це вже не буде власним споживанням); наднормативна витрата бензину і бензин для власних потреб працівників (що з акцизом, чи є ризики).

27.08.2020

Семінар "Лекторій": Участь у тендерах в умовах нової редакції Закону "Про публічні закупівлі

Заєць Наталія (к.е.н., консультант-практик з публічних закупівель) розповіла як здійснюються закупівлі в нових умовах роботи електронної системи закупівель, надала ринкові консультації (чи вигідно учасникам приймати участь), описала предмет закупівлі (що вніс новий порядок його визначення) та нові правила оскарження (хто і скільки платить за подання скарги). Детально зупинилась на електронному підписі (чи є обов'язковим для тендерної пропозиції) та спрощених закупівлях (як приймати участь не обтяжуючись формуванням документів).

Хорошун Катерина (методист ІТС) описала можливості сервісів ІТС, доступних користувачам програм автоматизації бізнесу.

Заєць Наталія (к.е.н., консультант-практик з публічних закупівель) описала тендерну пропозицію (як формувати щоб вигравати), розповіла про відхилення учасника (коли можна, а коли ні) та 24 години на виправлення помилок (як правильно), відповіла на питання чи є шанс виграти коли в тендерній пропозиції відсутній документ. Детально зупинилась на аномально низькій ціні (чи буде підставою для відхилення), невідповідності роботи електронної системи закупівель вимогам закону (що робити) та як підтверджувати відсутність підстав для відхилення учаснику.

13.08.2020

Семінар "Лекторій": Практика оподаткування ПДФО та військовим збором у 2020 році. Соціальне страхування та звітність з ЄСВ

Бикова Ганна (консультант з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, складання звітності, автор більш ніж 1000 статей на бухгалтерську та податкову тематику, автор книжок, лектор семінарів з широкого кола податкових та бухгалтерських питань) розповіла про неоподатковані доходи працівників (матеріальна допомога, оплата навчання та лікування), як застрахувати працівника без сплати ПДФО, подарунки та додаткове благо (чи є різниця і як такі доходи оподатковуються). Детально зупинилась на соціальній допомозі від Фондів (лікарняні, декретні та допомога по частковому безробіттю), прощених та прострочених боргах (правила оподаткування) та на підзвітних коштах та відрядження (коли оподатковуються і як цього уникнути).

Хорошун Катерина (методист ІТС) розповіла про підготовку до заповнення та проблемні питання формування звітності з ЄСВ, ПДФО та військового збору у програмах для автоматизації бізнесу.

Боршовська Валентина (заступник директора департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України) детально зупинилась на звітності з ЄСВ (строки подання, форми, помилки). Розповіла про Реєстр застрахованих осіб (з чого складається, доступ, отримання інформації), страховий стаж осіб (для призначення соціальних виплат, лікарняних). Описала електронні трудові відомості (форми, зарахування, використання) та електронні листки непрацездатності (форми, зарахування, використання).

 

 

28.07.2020

Семінар "Лекторій": Декларація з податку на прибуток за півріччя 2020 року з урахуванням змін

Морозовська Галина (експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування) розповіла хто має подавати декларацію з податку на прибуток за півріччя 2020 р. (строк подання декларації; строк сплати; особливий звітний період для сільгоспвиробників – з 1 липня по 30 червня, які умови переходу; роз’яснення податківців), детально зупинилась на фінансовій звітності як додатку до декларації (що буде за неподання фінзвітності; ризики подання за невідповідною формою). Описала новий критерій доходу 40 млн. грн. замість 20 млн. грн. (чи можна за підсумками півріччя відмовитися від різниць, якщо за 2019 р. дохід більше 20 млн. грн., але менше 40 млн. грн.), відповіла на найпоширеніші помилки при заповненні декларації. Розповіла про правила заповнення декларації, рядок за рядком: які дані переносимо у рядок 01 та 02 декларації; різниці Додатку РІ (з урахуванням змін Закону № 466), навела приклади розрахунку різниць. Детально зупинилась на амортизаційній різниці (новий критерій для МНМА – 20 000 грн. – до яких об’єктів застосовується; чи перекласифіковувати старі об’єкти, вартістю до 20 тис. грн.; прискорена амортизація, призупинення амортизації, виробничий метод амортизації – зміни Закону № 466) та різниці за продажем та ліквідацією основних засобів засобів.

Криворучко Валентина (методист ІТС) описала налаштування, заповнення основних показників та приклади заповнення частково автоматизованих різниць у додатку РІ Декларації з податку на прибуток за 1-ше півріччя 2020 року у програмах для автоматизації бізнесу.

Морозовська Галина (експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування) продовжила розповідати про різниці Додатку РІ (відкоригована різниця за штрафами, пенями, неустойками; за податковими штрафами збільшується бухфінрезультат до оподаткування; змінена різниця за безповоротною фіндопомогою, подарунками, зокрема, і неприбутковим організаціям; різниця за безнадійною дебіторською заборгованістю; різниця за резервами; різниця за роялті – коли річна, а коли квартальна; уточнена 30% різниця за придбаннями у неприбуткових організацій, "особливих" нерезидентів – поквартально чи лише за рік (зміни Закону № 466); нова 30% різниця за продажем "особливим" нерезидентам – за підсумками року; чи поширюється і на роялті). Описала правила заповнення Додатку АВ (чи треба відображати дивіденди, виплачені фізособам, в додатку АВ), Додатку ЗП (на акцизний податок зменшити податок на прибуток уже не можна), Додатку ПН (податок на репатріацію; Законом № 466 розширено коло платників; чи мають подавати додаток ПН платники єдиного податку, неприбуткові організації якщо у них були виплати доходів нерезидентам-юрособам; відповідальність за невідображення в декларації сплаченого податку на доходи нерезидентів). Детально зупинилась на правилах виправлення помилок у декларації з податку на прибуток двома способами: 1) уточнюючою декларацією та 2) за допомогою поточної (Додаток ВП). Описала  які помилки не варто виправляти, відповідальність за неподання декларації, штрафи та послаблення карантинного періоду і податок на прибуток.

14.07.2020

Семінар "Лекторій": Податкова накладна: складання, коригування, реєстрація/зупинення реєстрації, штрафні санкції по-новому

Дробоття Сергій (редактор рубрики ІТС "ПДВ: правила оподаткування та обліку", автор численних аналітичних матеріалів у спеціалізованих бухгалтерських виданнях) розповів про податкову накладну (ПН): помилки в обов’язкових реквізитах ПН (як їх виправити); зайва і помилкова ПН (в чому різниця); заниження обсягів поставок в ПН (наслідки для контрагентів); зведені ПН (коли їх складають: умовний продаж, перевищення бази оподаткування над ціною продажу, ритмічні поставки); ПН із типом причини невидачі "11" (порядок складання після 01.01.2020 р.); ПН при експорті товарів (коли виникають податкові зобов’язання за нульовою ставкою і що є базою оподаткування ПДВ); пільгові операції (на що слід звернути увагу при складанні ПН); імпорт послуг (в яких випадках податкові зобов’язання нараховують без ПН). Детально зупинився на розрахунку коригування (РК): дата складання РК (від чого вона залежить); приклади складання РК в різних ситуаціях (повне і часткове повернення, зміна ціни, кількості, номенклатури тощо); зайва ПН (як її "позбутися" за допомогою РК); контрагент-неплатник ПДВ (нюанси коригуючих операцій); з дати складання ПН минуло понад 1095 днів (порядок коригування ПДВ "від ДПСУ"); списання заборгованостей (особливості відображення в обліку); вплив "зменшуючого" РК на СЕА ПДВ.

Чухно Ірина (методист ІТС) розповіла про формування податкових накладних у програмах для автоматизації бізнесу: зведені ПН на умовний продаж, нюанси заповнення ПН за пільговими операціями, порядок формування ПН за роздрібними операціями.

Дробоття Сергій (редактор рубрики ІТС "ПДВ: правила оподаткування та обліку", автор численних аналітичних матеріалів у спеціалізованих бухгалтерських виданнях) детально зупинився на реєстрації/блокуванні реєстрації ПН/РК в ЄРПН: несвоєчасна реєстрація або відсутність реєстрації в ЄРПН (відповідальність платників ПДВ); ПН "для себе" без реєстрації в ЄРПН: аналіз судових рішень; реєстрація в ЄРПН зайвих або помилкових ПН (чи будуть штрафні санкції?); штрафи в карантинний період (хто може не переживати?); зміни в ПКУ із Законом № 466 (нові строки реєстрації та нові штрафи для "особливих" ПН); блокування реєстрації в ЄРПН (безумовна реєстрація, ризиковий платник, критерії ризиковості операції, позитивна податкова історія, Таблиця даних платника податку тощо); розблокування реєстрації (що має зробити бухгалтер); відображення в обліку ПДВ заблокованих/розблокованих ПН або РК.

11.06.2020

Семінар "Лекторій": ЗЕД-2020: експорт, імпорт, облік валюти та валютний нагляд

Косовець Любов (бізнес-консультант, член Комітету з питань професійної освіти Федерації професійних бухгалтерів та аудиторів України (ФПБАУ), сертифікований ФПБАУ, CAP, CIPA, ICFM DipCFM, АССА DipIFR, CIMA DipРM) описала роботу з іноземною валютою: усе, що потрібно знати про купівлю-продаж інвалюти; курсові різниці та облікову політику; долар-євро (конвертацію та погашення боргу). Відповіла на актуальні питання обліку імпорту: коли імпортний товар визнаємо активом; імпорт товарів і податок на прибуток; якщо працівник купив товар за кордоном; виплата доходу нерезиденту (податок на репатріацію, подання звітності та уникнення від оподаткування).

Зуєв Максим (директор компанії "Пактум") розповів про сервіс "Пактум.Контрагент" для автоматизації створення карток контрагентів.

Косовець Любов (бізнес-консультант, член Комітету з питань професійної освіти Федерації професійних бухгалтерів та аудиторів України (ФПБАУ), сертифікований ФПБАУ, CAP, CIPA, ICFM DipCFM, АССА DipIFR, CIMA DipРM) відповіла на актуальні питання обліку експорту: визнання дохіду; еспорт послуг (іноземний банк утримав комісію); повернення товарів у ЗЕД; облік кредит-ноти від нерезидента та нерезиденту; повернули аванс нерезиденту (що в обліку?); безнадійна заборгованість у ЗЕД; документи від нерезидента без підпису (чи бути витратам?); обсяги квот товарів, експорт яких підлягає ліцензуванню у 2020 році. Описала валютний нагляд: валютний нагляд ЗЕД-операцій з 28 квітня 2020 р.; строки розрахунків за експорт-імпорт; рахунок резидента за кордоном і валютний нагляд; валютні штрафні санкції.

28.05.2020

Семінар "Лекторій": Основні засоби та нематеріальні активи: простій через карантин, консервація, ремонт, ліквідація, оренда

Морозовська Галина (експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування) навела класифікацію основних засобів (ОЗ) та нематеріальних активів (НМА) за групами та привела приклади класифікації в роз'ясненнях контролерів (комп'ютери, міні АТС, асфальтне покриття тощо). Роз’яснила що буде за облік ОЗ не у тій групі, що потрібно, як класифікувати інфрачервоні термометри. Описала формування первісної вартості та розповіла про типові помилки. Детально зупинилась на безоплатному отримання ОЗ, МНМА, НМА та їх бухгалтерському обліку. Розповіла за якою вартістю їх оприбутковувати та описала податкові наслідки. Роз’яснила чи можна їх амортизувати в податковому обліку. Розповіла про строки корисного використання та хто його встановлює. Роз’яснила чи обов'язково закріплювати його окремим наказом та як їх подовжити.

Криворучко Валентина (методист ІТС) описала порядок ведення обліку та розкрила найактуальніші питання користувачів, щодо обліку ОЗ та НМА у рішенні "BAS Бухгалтерія": придбання та введення в експлуатацію, модернізація та ремонт, консервація, оренда, продаж.

Морозовська Галина (експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування) детально зупинилась на ліквідаційній вартості (чи обов'язково її встановлювати; що буде, якщо ліквідаційна вартість рівна 0 грн; ризики + судова практика). Описала амортизацію, зміну методу амортизації, амортизаційну різницю у податку на прибуток та хто її застосовує, правила податкової амортизації. Розповіла про відсутність різниць за МНМА та привела приклади судової практики. Описала різниці за негоспдіяльними ОЗ. Роз’яснила чи треба виводити з експлуатації ОЗ, які тимчасово не використовуються, чи можна амортизувати ОЗ під час простою, карантину, тимчасового невикористання. Детально зупинилась на ремонті та поліпшенні ОЗ та НМА. Роз’яснила як розмежувати технічне обслуговування, ремонт (поточний, капітальний) і поліпшення ОЗ, чим відрізняється їх облік, чи можна амортизувати ОЗ під час ремонту/поліпшення. Розповіла про судову практику. Описала витрати на дезінфекцію приміщень, авто та як їх обліковувати. Розповіла про обслуговування (оновлення) комп'ютерних програм, роз’яснила чи це витрати, чи збільшення вартості.

Щербина Юлія (керівник проектів FlyDoc, компанія "СОФТКОМ") описала переваги використання ЕДО безпосередньо з програм автоматизації бізнесу.

Морозовська Галина (експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування) розповіла про продаж ОЗ, МНМА, НМА та їх бухгалтерський облік. Описала наслідки продажу необоротних активів в податку на прибуток (використання різниць). Зупинилась на ПДВ при продажу, мінімальній базі оподаткування ПДВ. Роз’яснила чи можна продати ОЗ за символічною ціною, чи можна купувати/продавати ОЗ під час карантину. Описала безоплатну передачу ОЗ (бухоблік, податок на прибуток – різниці, ПДВ). Розповіла про ліквідацію ОЗ, оформлення ліквідації та наслідки. Роз’яснила чи нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ при ліквідації. Описала продаж металобрухту отриманого від ліквідації – особливості продажу та пільги з ПДВ. Розповіла про оренду ОЗ, облік оперативної оренди та бухгалтерський і податковий облік ремонту орендованих об'єктів. Роз’яснила які підстави для перегляду орендної плати за ОЗ під час карантину та які податкові наслідки безоплатного користування ОЗ.

07.05.2020

Семінар "Лекторій": Облік та податки в умовах карантину: особливості законодавчих новацій

Губіна Ірина (експерт з податкового планування, автор численних публікацій з оподаткування і бухгалтерського обліку, незалежний консультант з бухгалтерського та податкового обліку, CAP, DipIFRrus ACCA) відповіла на загальні господарські питання – скорочення витрат і залучення доходів, в тому числі грошей: карантин як форс-мажор: що з цього випливає, що можна НЕ робити, а що робити доведеться; призупинення орендної плати – наслідки для орендатора та орендодавця, особливості законодавчого мараторію; що робити з РРО під час карантину; "все в он-лайн!" – основні рекомендації по організації он-лайн торгівлі і доставки додому; особливості прийому платежів – для тих, хто без РРО і не планує його мати; головні відмінності інтернет-еквайрингу від інтернет-банкінгу. Детально зупинилась на облікових питаннях і ризиках, які можуть накопичитися за період карантину: чи варто припиняти амортизацію основних засобів на період карантину; як бути з курсовими різницями – чи можна їх "заховати"; чи потрібно уцінювати основні засоби та інші активи; чи потрібно якось змінювати облікову політику на період карантину; які ризики можуть бути, якщо занадто активно "ховати" витрати на рахунок 39. Також розглянула податкові послаблення (що платимо/що не платимо і що за це буде), які податки можна не платити і які штрафні санкції за це можуть бути. Провела аналіз в розрізі основних податків – ПДВ, прибуток, ПДФО, ВЗ.

Косий Вадим (директор компанії "ФРЕДО") розповів про електронну звітність та електронний документообіг за допомогою сервісів "FREDO Звіт" та "FREDO ДокМен". Описав нові можливості та відповів на питання чому зараз, як ніколи, потрібні електронні онлайн-сервіси.

Губіна Ірина детально зупинилась на ЄСВ та соціальному страхуванню: ЄСВ відповідальність – фінансова та адміністративна; страховий стаж працівників – що буде з ним після карантину, як це вплине на розрахунок середньої за лікарняними та відпускними; "карантинні" лікарняні: особливості надання та обліку; все про доплату до мінімалки по ЄСВ в умовах карантину. Описала особливості коригувань майнових податків: плата за землю (хто може скористатися пільгою і як); податок на нерухомість (особливості коригувань і сплати податку в пільговий період. Розповіла про ФОП-новації: збільшення "групових" лімітів; можливість не вести Книги обліку доходів; перенесення термінів впровадження РРО; інші "бонуси" від законодавця – ЄСВ, ставки єдиного податку та інше; які ризики для єдиного податку при наявності заборгованості.

23.04.2020

Семінар "Лекторій": Кадри-2020: новації законодавства, "карантинні" питання

Лістрова Світлана (сертифікат ACCA DipIFR, автор понад 1500 публікацій у різних виданнях, 16 років професійного досвіду роботи бухгалтером, авторські семінари за спеціалізацією: кадровий облік та трудові відносини, ЄСВ, оплата праці, відрядження, соціальне страхування, ПДФО, військовий збір, облік в бюджеті) розповіла про оформлення прийняття на роботу + квітневі новації КЗпП (заява, наказ, повідомлення; ознайомлення з ПВТР і колдоговором; ознайомлення з посадовою (робочою) інструкцією і інструктаж перед початком роботи по техніці безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці, протипожежної безпеки; дистанційну роботу узаконили в КЗпП – письмовий трудовий договір – обов’язковий!; гнучкий режим робочого часу закріпили в КЗпП); особливості прийняття для деяких категорій і випробувальний термін (особливості прийняття на роботу сумісників, тимчасових, сезонних працівників, за строковим договором; випробувальний термін: обчислення строку і підстави для звільнення); трудову книжку, особову картку, формування особової справи (заповнення особової картки № П-2; особова справа, заповнення особового листка і доповнення до нього; внесення записів до трудової з дотриманням Класифікатора професій; найпоширеніші помилки у трудових книжках і способи їх виправлення).

Хорошун Катерина (методист ІТС) надала рекомендації з актуальних питань обліку кадрів та заробітної плати в "BAS Бухгалтерії": прийом на роботу, лікарняні, відпустки, розрахунки за договором ЦПХ, звільнення.

Лістрова Світлана розповіла про інші кадрові і облікові питанняим (ПВТР – обов’язкові, без них ніяк; графіки роботи та графіки змінності: складаємо відповідно до вимог КЗпП; положення про табельний облік – необов’язкове, але бажане; посадова інструкція – обов’язковий документ; які облікові форми й журнали потрібні підприємству; які кадрові та інші документи обов’язкові для ФОП; електронна трудова книжка та електронні листки непрацездатності в перспективі!; найпоширеніші помилки при оформленні кадрових документів; коли в ЦПД знаходять ознаки трудового договору: уникаємо ризиків).

Лістрова Світлана детально зупинилась на виживанні в умовах карантину (на що звернути увагу кадровику): переведення працівника на іншу роботу і переміщення; оформлення роботи на умовах неповного робочого часу, підсумованого обліку робочого часу, гнучкого режиму роботи; наказ про дистанційну роботу: що треба обов’язково прописати; зміна істотних умов праці й відмова від зміни: як оформити; оформлення щорічної відпустки: графік, повідомлення, наказ?; відпустка без збереження зарплати: як правильно оформити; оформлення відрядження: яку форму наказу використовувати; звільнення працівників: з ініціативи роботодавця за скороченням, за прогул, за систематичні порушення – ризики під час карантину; найпоширеніші випадки визнання звільнення незаконним; очікувані зміни і нормативні акти, перспективи трудового законодавства.

16.04.2020

Семінар "Лекторій": Операції в ЗЕД. Особливості податкового обліку

Дробоття Сергій (редактор рубрики ІТС "ПДВ: правила оподаткування та обліку", автор численних аналітичних матеріалів у спеціалізованих бухгалтерських виданнях) розповів про оподаткування ПДВ і зовнішньоекономічні операції: імпорт товарів (основне про митну вартість, базу оподаткування, пільги, митну декларацію; дата відображення податкового кредиту за імпортними операціями); експорт товарів (дата нарахування податкових зобов'язань за нульовою ставкою, її документальне підтвердження; звільнення товарів при експорті від оподаткування. Умовне постачання при використанні ТМЦ в пільгових експортних операціях; база оподаткування: надумані проблеми "дешевих" експортних поставок і як їм протистояти); послуги у ЗЕД (послуги у ЗЕД: визначення об'єкта оподаткування ПДВ; порядок нарахування ПДВ при отриманні послуг від нерезидента з місцем поставки послуг на митній території України; неоподатковувані послуги від нерезидента; поставка послуг нерезиденту; міжнародні перевезення; відображення у податковій декларації з ПДВ операцій з отримання послуг від нерезидентів / з надання послуг нерезидентам).

Чухно Ірина (методист ІТС) надала рекомендації щодо налаштування обліку, оформлення первинних документів, алгоритмів розрахунку курсових різниць при експортно-імпортних операціях в рішенні "BAS Бухгалтерія".

19.02.2020

Семінар "Лекторій": ЗВІТУЄМОСЬ ЗА 2019 РІК. Фінансова звітність. Дисконтування. Податок на прибуток

Губіна Ірина (експерт з податкового планування, автор численних публікацій з оподаткування і бухгалтерського обліку, незалежний консультант з бухгалтерського та податкового обліку, CAP, DipIFRrus ACCA) розповіла про особливості представлення фінансової звітності 2019 р., оприлюднення, аудит, таксономію. Детально зупинилась на дисконтуванні (особливості та нюанси входження у процес дисконтування, правила та особливості розрахунків) та як його уникнути.

Чухно Ірина (методист ІТС) розповіла про заповнення річної декларації з податку на прибуток у програмах для автоматизації бізнесу на прикладі роботи в рішенні "BAS Бухгалтерія".

Губіна Ірина (експерт з податкового планування, автор численних публікацій з оподаткування і бухгалтерського обліку, незалежний консультант з бухгалтерського та податкового обліку, CAP, DipIFRrus ACCA) детально зупинилась на закритті року у фінансовій звітності, навела особливості окремих процедур, які впливають на фінансовий результат (уточнення оцінок, резерви, події після дати балансу, інвентаризації, та інше), а також розповіла про річну декларацію з податку на прибуток та особливості її складання за 2019 рік. 

16.01.2020

Семінар "Лекторій": ПДВ, ЄСВ і зарплатні новації: актуальні питання та огляд змін

Дробоття Сергій (редактор рубрики ІТС «ПДВ: правила оподаткування та облік», автор численних аналітичних матеріалів у спеціалізованих бухгалтерських виданнях) провів огляд законодавчих змін в оподаткуванні ПДВ; детально зупинився на проблемних питаннях, пов’язаних із заповненням та реєстрацією в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування до них; розповів про коригування ПДВ та заповнення звітності з ПДВ.

Бикова Ганна (консультант з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, складання звітності, автор більш ніж 1000 статей на бухгалтерську та податкову тематику, автор книжок, лектор семінарів з широкого кола податкових та бухгалтерських питань) розповіла про проведення річного перерахунку ПДФО, порядок оформлення та відображення його у формі № 1ДФ, нагадала про відповідальність за порушення. Детально зупинилась на наданні матдопомоги та новорічних подарунків працівникам, розповіла про правила оподаткування їх у 2019-2020 роках. Звернула увагу на мінімальну заробітну плату та прожитковий мінімум у 2020 році. Розповіла яким є мінімальний розмір окладу і скільки слід нарахувати працівнику за кожен відпрацьований місяць, а також хто і в якому розмірі отримає податкову соціальну пільгу у 2020 році. Детально зупинилась на неоподаткованих доходах фізосіб – що можна виплатити працівнику (і не тільки) без сплати ПДФО, ВЗ та ЄСВ у 2020 році. Навела приклади складання податкового розрахунку за формою № 1ДФ за 4 квартал 2019 року і 1 квартал 2020 року, розповіла на що слід звернути увагу та які штрафи за помилки у цьому звіті діють в 2020 році.

Білик Віталій (методист Всеукраїнської Спілки Автоматизаторів Бізнесу) розповів про вирішення ключових задач бухгалтера по зарплаті в новому рішенні "BAS Бухгалтерія КОРП".

Боршовська Валентина (заступник директора департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України) розповіла про реєстр застрахованих осіб; електронну трудову книжку як частину звіту ЄСВ (таблиця 5 звіту ЄСВ) та реєстру застрахованих осіб; навела приклади заповнення звіту ЄСВ (помилки та виправлення їх, відображення лікарняних, відпусток, коди типу нарахування).

 

Архів за 2019 рік

Архів за 2018 рік

Архів за 2017 рік

Архів за 2016 рік

Архів за 2015 рік